Zoneterapi

zone_kozo

Zoneterapi er en behandlingsform der har været brugt i Østen i århundreder. Det kom til Danmark i 70’erne og har siden været en af de mest populære alternative behandlingsformer, fordi det har vist sig at være yderst effektivt ved en lang række lidelser.
Zoneterapi er godt for mange ting og er i det hele taget behageligt og afslappende. Terapien går ud på at få kroppen i balance, ved at arbejde med reflekszonerne under fødderne med forskellige tryk og massage. Zonerne under fødderne har et nøjagtigt kort som afspejler kroppen og dens organer.

Tryk og massage på forskellige medianbaner (energibaner) på kroppen, samt øreakupunktur som kan også være en del af behandlingen.

Behandlingsformen stimulerer menneskets selvhelbredende kræfter, hvorigennem den naturlige helbredelsesproces fremmes. Eksempler på ubalancer kunne være:

• Smerter
  • Hovepine/migræne
  • Bihulebetændelse
  • Øreproblemer
  • Børn med kolik
  • Søvnbesvær
  • Fordøjelsesproblemer
  • Astma og allergier
  • Blære problemer
  • Problemer med immunforsvaret
  • osv.